Slow marketing+

Skru ned for tempoet og op for kundeoplevelsen

Der er opstået et nyt begreb inden for marketingverdenen. Det hedder SLOW MARKETING og går i al sin enkelthed ud på at skrue ned for tempoet og skabe dybere, langvarige relationer med kunderne. 

Det er en modreaktion til internettets mange calls-to-action, som hele tiden kræver, at vi reagerer - og helst med det samme - fordi der konsekvent bruges vendinger som 'TILBUD KUN I DAG', 'KØB HER OG NU' og 'SE MERE HER'. Selvfølgelig er disse vendinger blevet brugt i lang tid før internettet, men i takt med de digitale mediers indpas i vores hverdag er det blevet stadigt vigtigere at få os allesammen til at agere stadigt hurtigere. 

Storytelling & den gode historie 

Som et eksempel på en form for slow marketing er de senere års brug af storytelling. Her bliver der kræset for den gode historie for at skabe en særlig stemning hos modtageren. En stemning, der ikke nødvendigvis har som mål at skabe et salg her og nu, men som i stedet skal få modtageren til at fatte sympati for afsenderen og dermed bringe målgruppen tættere på virksomheden. 

Hos SIGNALKOMMMUNIKATIONPLUS brænder vi for den gode historie. Og hver eneste af vores kunder har et væld af gode historier; de skal bare finde dem frem, organisere dem og bringe dem i spil overfor deres målgrupper. Så helt  forenklet kan man sige, at vi hos SIGNALKOMMUNIKATIONPLUS hjælper med at synliggøre vores kunders gode historier. Vi hjælper medarbejdere, ledere og virksomheder med at brande sig med den personlige og autentiske historie, der appellerer til modtagernes følelser og fremmer den efterfølgende proces. Det er nemlig ofte følelser, der afgør vores valg. Så uanset om du ønsker at bruge din historie til personale- eller netværksmøder, på hjemmesiden, i profilbrochuren, salgsmaterialet eller præsentationen: Det handler om at finde præcis de historier, der understøtter dine opstillede mål, skaber de ønskede resultater og - til syvende og sidst - øger dit salg. Både på kort og længere sigt.  

Fælles for slow marketing og storytelling

Slow marketing handler om at sætte brugerne først. Det handler om at skabe relationer med kunderne mere end at opfordre dem til hurtige resultater i form af f.eks. tidsbegrænsede tilbud. Storytelling stiller skarpt på brugeroplevelsen, på følelserne og på den gode historie. Dermed bliver det et godt eksempel på, at du ved hjælp af branding og stemningsmættede kampagner kan skabe succes. 

Både i forhold til slow marketing og storytelling hjælper vi dig med at sætte dine kunder så meget i centrum, at vi sammen tænker ligesom dem. Hvis du er tvivl om, hvad vi mener, så prøv at tænke tilbage på en oplevelse, du selv har haft med en virksomhed, hvor du fik en klar fornemmelse og følelse af, at der virkelig var styr på det hele: Stemningen var fantastisk, personalet osede af overskud (eller hjemmesiden var lækker i sit design og supernem at navigere rundt i), og ingen prøvede på noget tidspunkt at tvinge produkter ned i halsen på dig. Herfra vil vi så sammen overføre denne tankegang til DIN kommunikation med markedet - hvadenten det er på din hjemmeside, i kundecases og produktblade eller i din virksomhedsprofil. For det er, når vi formår at skabe et reelt bånd med kunderne - en reel relation til dem - at vi giver dine konkurrenter baghjul. Dette bånd rækker nemlig langt udover det seneste køb, fordi det bliver en historie, dine kunder kan identificere sig med og får lyst til at være en del af. 

H2H kommunikation

Sammenfatter vi det hele, betyder det, at vores mål er at bringe dig over imod H2H kommunikationen. Stedet, hvor vi kommunikerer human-to-human i stedet for at fokusere på enten B2B- eller B2C-kommunikation. Vi oplever tit, at virksomheder glemmer, at de altid taler direkte til mennesker. Måske mennesker i jakkesæt og bag corporate facader. Men stadig først og fremmest: Mennesker. Dit fokus på kundeoplevelsen og din evne til at indhylle brugerne i den gode historie gør, at du konsekvent skal tale direkte til mennesker. Og at de derfor ofte lige så konsekvent gerne vil lytte. 

Lad os se nærmere på, hvordan vi kan understøtte din H2H kommunikation med slow marketing og storytelling - eller måske noget helt tredje. Ring til os på 2424 7780 eller send os en mail på info@skplus.dk - og så booker vi et møde. Helt uforpligtende. Selvfølgelig. 

Kontakt for mere information

bubble